Azt hiszem egy darabig nem lesz...

 

 A Live

A rendezvény egy éjszakás lesz. A helyszín fedett, tehát nem kell aggódni az időpont miatt. Akár hóviharban is vígan tudunk játszani.

Még nem tudni, hol lesz a helyszín és hogy mikor, mivel átszervezés alatt áll a program. Amint lesz újdonság, azonnal kiírjuk.

 

Live Szabályok

Néhány szabály, ami eddig is érvényes volt, de a változtatás jogát fenntartjuk! :)

Néhány alapvető szabály a balesetek elkerülése végett:

Harci szabályok: A játék során tilos a vadulás, harcolni csak józanul, normális ember módjára szabad. Az ellenfelet nem agyonütni kell, elég ha a megfelelő helyen megérintjük a fegyver élével vagy hegyével. Nem a nyers erő, hanem a gyorsaság, ügyesség, technika és a cselek segítségével kell az ellenfelet legyőzni. Fejre, nyakra, ágyékra bármilyen módon támadni tilos!!! Ezeken a helyeken a találat nem is számít.

Minden szabályos találat 1ÉP-t sebez ellenfeleden fegyvertől függetlenül. Megjegyzem, hogy a hely jjellege miatt nem kifejezetten ajánlom a hosszú fegyvereket Pl.: kétkezes pallos, hatalmas csatabárd stb... bár ez látszik a karakterek kidolgozásánál is.
(A lándzsa viszont tiltottnak minősül és a hosszú bottal sem lehet harcolni, csak védekezni.)

A fegyverekről: Minden fegyvert szigorúan kötelező burkolni. Kardok burkolására kitűnően alkalmas a csőszerelvényboltokban vagy Pl: Praktikerben kapható csőburkoló. Ez egy szivacs szerű anyag. Nem drága, és jól véd. Az anyaga sérülhet, tehát érdemes körbetekerni szigetelő szalaggal. A fegyverek anyaga kizárólag fa lehet, kivételes esetekben pedig műanyag. Egyéb anyagok felhasználása tilos. A fegyvereken a keresztvasnak vagy a markolatvédő gyűrűnek is fából, vagy gumiból, műanyagból kell készülnie, mivel a fém alkotórészek sérülést okozhatnak. Kardokhoz például tökéletes alapanyag a seprűnyél. Erre pont passzol is a csőburkoló anyag.
Dobófegyverek nincsenek. Dobni egyedül a varázshasználók támadó varázslatait (tűzlabda, jégdárda) jelképező alufóliagolyókat szabad. Ezek max teniszlabda nagyságúak lehetnek. A célpont érezze meg, hogy eltalálták, de az ablakot azért ne vigye ki.

 

KASZTOK

A játékosok két fő kasztból választhatnak. Játszhatnak harcost vagy varázshasználót.
Varázshasználó: pap, mágus vagy tűzvarázsló.
Harcos: légiós, gladiátor vagy paladin (paplovag).
A varázshasználók 3 életerőponttal(ÉP) rendelkeznek és 10 manaponttal.(MP) A harcosok 5 életerőponttal rendelkeznek, és a paladinon kívül nem rendelkeznek manaponttal. A paladinnak 3 manapontja van.

 

Varázshasználók:

Pap: (ÉP:3, MP:10) A pap szent ember, istenének kegyeltje stb… ezt gondolom nem kell túlmagyarázni.

Fegyvere többnyire hosszú bot(célszerű ezt is burkolni valamennyire), ezt csak védekezésre használhatja. Legfőbb fegyvere igazából a szent szimbólum.

Varázslatai: GYÓGYÍTÁS, ŰZÉS, MENEDÉK.

Mágus: (ÉP:3, MP:10) A mágus szintén nem használhat fegyvert.

A paphoz hasonlóan hosszú botja lehet(célszerű ezt is burkolni valamennyire), amit csak védekezésre, esetleg varázslataihoz használhat.

Varázslatai: FAL, FOGVATARTÁS, JÉGDÁRDA, VARÁZSLÓVÉRT.

Tűzvarázsló: (ÉP:3, MP:10) A tűzvarázsló agresszívebb kaszt az előzőknél.

Fegyverként használhat hosszúkardot és ezzel harcolhat rendesen. Varázslatai ebben vannak segítségére, de távolról is hatékony lehet a tűzlabdákkal.

Varázslatai: TŰZLABDA, LÁNGPENGE, TŰZAURA.

 

Harcosok:

Légiós: (ÉP:5) A légiós fegyvere lehet bármi, viszont egyedül e kaszt tagjai használhatnak pajzsot. Hosszúkard, buzogány, fejsze vagy csatabárd bármi megengedett, de a pajzsot csak védekezésre szabad használni.

Gladiátor: (ÉP:5) A gladiátor a légióshoz hasonlóan használhat bármilyen fegyvert, de pajzsot nem. Ellenben használhat egy hálót. A háló ellenfélre rádobva megbénítja azt bizonyos időre, lehetőséget adva ezzel egyszerű kiiktatására. Túlerő esetén szintén hasznos eszköz. A háló kb 50cmX50cm széles. Használat után visszaszerezhető az áldozattól, de újbóli használatához fél perc szükséges. Ez idő alatt a játékos képletesen feltekeri a hálót.

Paladin: (ÉP:5, MP:3) A harcosok közül az egyetlen, aki használhat mágiát. Fegyvere lehet hosszúkard, esetleg buzogány, de szigorúan egykezes, ugyanis a másik kezében szent szimbólumát tartja. 3 manaponttal rendelkezik.

Varázslatai: GYÓGYÍTÁS, ŰZÉS.

 

Varázslatok

A mágiarendszer sokban különbözik az élő szerepjátékokon megszokottól. (itt természetesen csak az általam ismertekről nyilatkozhatok :-) ) A rendszer lényege az, hogy a karakterek nem csak egyszerűen bekiáltják a varázslatot amit használni akarnak, hanem rendesen varázsolniuk kell. Értem ezalatt azt, hogy kántálniuk, beszélniük kell, esetleg jeleket rajzolni a levegőbe. Sok varázslat hatása múlik a fellépésen, az előadás módján. Néhány varázslat esetében a hatás időtartama is attól függ, hogy meddig kántál a varázsló. Ez minden varázslatnál külön ki van emelve. Érdemes felkészülni előre valami szöveggel. Az se baj ha rövid és ismétlődik. Néhány varázslat a kulcsszó kimondásával kell, hogy kezdődjön.

Papi varázslatok:

Gyógyítás: (1MP)ez a legalapvetőbb papi mágia. 1 manapontért 1 életerőpontot gyógyít a célponton. A hatás azonnali. Meg kell hozzá érinteni a célpontot a szimbólummal és elrebegni egy gyors imát.

Menedék: (1MP)Ez egy egyszerű védőmágia. A pap a magasba emeli a szent szimbólumot, és fennhangon kéri istenét, hogy védje meg a gonosztól. Amíg a szimbólum a magasban van és a pap imádkozik, addig ő és a közvetlen közelében lévők (fél méteres sugár) nem támadhatók semmiféle módon. A pap közben nagyon lassan mozoghat. Kulcsszó: Menedék

Űzés: (3MP) A pap legbrutálisabb varázslata. Csak élőholtakra hat, de azokra nagyon. A varázslat hatása egyértelműen a játékos fellépésén, úgymond karizmáján múlik. A pap maga elé tartja a szent szimbólumát és fennhangon elűzi ellenfeleit. A varázslat több élőholtra is hat(hat). Három fokozata van. Az első eset az, ha a karakter elég gyengén szerepel. Pl: "csu csu csúnya zombi menj innen…" . Ebben az esetben a hullák kissé elbizonytalanodnak, lelassulnak. Ez a hatás addig tart, amíg a pap kántál.

Második lehetőség, amikor már egész jó az előadás, de még valahogy nem az igazi. Ekkor a hullák félni kezdenek a paptól (csak a paptól) és nem mennek a közvetlen közelébe.
Végső esetben, azaz nagyon jó előadás esetén a közelben tartózkodó néhány hulla azonnal elporlad, a többi pedig félni kezd a paptól.

A Mágus varázslatai:

Fal: (2MP) A mágus kitartja maga elé vízszintesen a varázsbotját és elkiáltja a kulcsszót: Varázsfal. Ekkor a bot vonalában egy 2 méter hosszú 3 méter magas elemi erő varázsfal képződik. Ez teljesen áthatolhatatlan lények, fegyverek, valamint támadó mágiák számára. A mágus közben nagyon lassan mozoghat, foroghat. A varázslat időtartama maximum 1 perc.

Fogvatartás: (2MP) A varázsló rámutat egy célpont ellenfélre (esetleges kavarodás esetén érdemes rászólni is pl. te piros pólós ott…) és elmondja a kulcsszót: dermedj. Ekkor ez ellenfél mozgásképtelenné válik, és csak akkor szabadul, amikor a mágus abbahagyja a kántálást. A varázslat fenntartása folyamatos kántálást igényel. Erősebb ellenfelek megpróbálhatják lerázni magukról a hatást, ekkor a kántálás és fellépés erősítésével lehet a varázslatot is erősíteni.

Jégdárda: (1MP): Egyszerű támadó mágia. A játékos elkiáltja magát, hogy: "Jégdárda" és eldob egy előre elkészített alufólia golyót. Ha talál, 1HP-t sebez. A jégdárda pajzzsal hárítható.

Varázslóvért: (1MP)A mágus egy elemi erő páncélt vonhat maga köré, amely megvédi őt a fizikai támadásoktól és a sebző varázslatoktól. Ez játéktechnikailag annyit jelent, hogy 1manapontért kap a varázsló +1 életerőpontot. Max 2 Mp használható fel erre egyszerre. A vért megújítható, de értelem szerűen gyógyítással nem gyógyítható a mágus 3ÉP-fölé. 2X-es manaköltségért alkalmazható másra is. Tehát 2Mp =1ÉP.

Tűzvarázsló varázslatai:

Tűzgolyó: (1MP)Ez egy egyszerű támadómágia. A játékos elkiáltja magát, hogy "tűzgolyó" és eldob egy előre elkészített alufólia golyót. Ha talál, 1ÉP-t sebez. A tűzgolyó pajzzsal hárítható. Itt nem a robbanó golyóra kell gondolni (fireball), ezzel csak egy célpont támadható. Inkább csak amolyan tűzlabdácska.(firebolt)

Lángpenge: (2MP) A tűzvarázsló kardjának pengéje a varázslat hatására lángokba borul. Ennek eredményeként a fegyver alapvető sebzésén túl +1 tűzsebzést is okoz.Maximális időtartama 1perc. Kulcsszó: Lángolj!

Tűzaura: (2MP)A tűzvarázsló bár harcolhat rendesen, életerőpontjainak száma a harcosokéhoz képest alacsony. Vész esetén jól jön a védelem, erre szolgál a varázsat. Hatására a tűzvarázsló körül létrejön egy tűzaura felruházva őt +1ÉP- vel és ha valaki közelharcban megesbzi/megérinti, akkor az sebződik 1ÉP-t. Maximális időtartama fél perc. Kulcsszó: Tűzaura

 


mgbg@vipmail.hu

Könyvtár